Základní pilotní výcvik ULL

Naši zkušení instruktoři, většinou bývalí profesionální piloti a vojenští letci, Vás provedou všemi krásnými zákoutími pilotního řemesla a ukáží vám svět z jiné, letecké, perspektivy. Společně s létáním se stanete součástí party lidí, kteří se, vedle profesionálního přístupu k létání, dokáží skvěle bavit a hrát si.

Základní údaje o celém procesu výcviku jsou uvedeny níže, ale daleko více informací získáte při osobním setkání. Proto neváhejte a kontaktujte nás.

Výcvikem tě provedou
zkušení instruktoři

Létat můžeš
už od 15 let

Výcvik lze zvládnout
už za 2 měsíce

Staneš se součástí
skvělé letecké party

Stručný postup pilotního výcviku


Úvodní diskuse s novým pilotem

S každým novým pilotem diskutujeme jeho očekávání. Probíráme, co jej čeká během teoretické přípravy, při praktickém výcviku a co si od zíslání pilotní licence slibuje. Někdo chce jen tak poletovat, někdo chce poznávat Česko, někdo chce létat do zahraničí. Poradíme , na co se soutředit, co všechno je třeba umět a naučíme Vás vše potřebné.

Zdravotní prohlídka

Úspěšné absolvování zdravotní prohlídky je první podmínkou pro zahájení praktického pilotního výcviku. Je dobré projít zdravotní prohlídkou před zahájením teorie. Každý pilot musí projít zdravotní prohlídkou u certifikovaného lékaře.

Seznam lékařů najdete na www.laacr.cz/stranky/provozni-informace/letecti-lekari.aspx

Doporučuji leteckého lékaře MUDr. Davida Melechovského, všechny informace včetně rezervačního formuláře jsou na www.leteckylekar.cz.

Členství v LAA a ve svazu UL

Našim pilotům doporučujeme stát se členem Letecké amatérské asociace (LAA) a Svazu ultralhkých letadel (UL), jenž je jednou ze sekcí asociace.

Člen LAA dostává časopis Pilot, kde je spousta užitečných informací a členové Svazu dostávají jednou ročně aktuální Databázi letišť a leteckou mapu ČR a SR, které potřebujeme pro naše létání. Podrobnosti na http://www.laacr.cz/Stranky/Sluzby/clenstvi-laa.aspx.

Průběh výcviku na ultralehkých a sportovních letadlech


Kompletní popis průběhu výcviku je uveden v přepise LAA UL 3, ve kterém jsou detailní informace o postupu výcviku,  o obsahu jednotlivých výcvikových letů a metodika hodnocení.

Teorie

Před samotným pilotním výcvikem potřebujeme vědět něco o teorii létání. Piloti nejdříve absolvují teorii nezbytnou pro zahájení praktického výcviku a další teorii budeme vstřebávat postupně, jak budeme postupovat ve výcviku. Piloti mají přístup k našim přednáškám z letecké teorie, které jsou sdíleny na Google disku. Teorie zahrnuje předměty:

Aerodynamika a mechanika letu (6 hodin před zahájením praktického výcviku, 8 hodin celkem)
Stavba a konstrukce ULL ( 2 hodin před zahájením praktického výcviku, 8 hodin celkem)
Letecké předpisy, Postupy ULL ( 6 hodin před zahájením praktického výcviku, 8 hodin celkem)
Letecká navigace ( 2 hodin před zahájením praktického výcviku, 6 hodin celkem)
Letecká meteorologie ( 2 hodin před zahájením praktického výcviku, 6 hodin celkem)
Motory, vrtule, přístroje ( 2 hodin před zahájením praktického výcviku, 6 hodin celkem)
Spojovací předpis ( 1 hodin před zahájením praktického výcviku, 3 hodiny celkem)

Celkový rozsah výuky před zahájením praktického výcviku - 21 hodin
Celkový rozsah výuky - 45 hodin

Průkaz radiotelefonisty

Abychom mohli používat palubní leteckou radiostanici, potřebujeme oprávnění vydávané Českým telekomunikačním úřadem (ČTU) ve formě průkazu radiotelefonisty. Piloti ULL získají omezený průkaz radiotelefonisty (OFL) po absolvování zkoušky na ČTU. Veškeré informace k získání průkazu jsou na stránkách ČTU www.ctu.cz/ziskani-prukazu-odborne-zpusobilosti-na-zaklade-zkousky.

Praktický výcvik

Základní praktický výcvik se skládá z minimálně 20 letových hodin výcviku.

Uvedený počet hodin je minimální. Může se stát, že někdo bude potřebovat více letových hodin na zvládnutí pilotáže. Závisí to na šikovnosti pilota a na tom, jak pravidelně se výcviku zúčastňuje. Pokud je třeba, tak o navýšení výcvikových hodin rozhoduje instruktor a vždy s pilotem rozebere konkrétní situaci.

Závěrečné přezkoušení

Na závěr výcviku musí pilot předvést svoje schopnosti inspektorovi LAA a absolvovat závěrečné přezkoušení.  Skládá se z teoretického testu a praktické letové zkoušky. Na vše Vás důkladně připravíme.

Pokračovací pilotní výcvik ULL

Po absolvování základního výcviku je možno pokračovat v dalším zdokonalování pod vedením našich zkušených instruktorů.

  • Lety na řízené letiště
  • Létání ve skupině
  • Létání do zahraničí
  • Létání v zimě
  • Létání v horách
  • Vlétnutí do nepříznivých povětrnostních podmínek
  • Výcvik na licenci soukromého pilota (PPL)
  • Letecká angličtina

Licence soukromého pilota – PPL

Základní kurz pro získání licence soukromého pilota –(Private Pilot Licence – PPL) obsahuje 100 hodin teorie a 45 letových hodin praktického výcviku. Doporučujeme absolvovat PPL výcvik po absolvování výcviku ULL, kdy si pilotní adepti mohou vyzkoušet, zda mají na létání vlohy za podstatně příznivějších finančních podmínek. Navíc se jim část ULL výcviku započítá do výcviku PPL, ve kterém je pak možné se zaměřit na složitější lety, které budou směřovat k získání profesionální licenci. A budete mít k dispozici dva pilotní průkazy – ULL i PPL!

 

Další výcviky (MEP, IR, CPL)

Ve spolupráci s našimi partnerskými leteckými školami poskytujeme pilotní výcviky MEP, IR a CPL.

 

Nálet hodin – Time Building

Pro piloty, kteří chtějí po získání licence PPL pokračovat až k získání profesionální licence nabízíme zajímavou příležitost k time buildingu za rozumné ceny na dvoumístném letadle AA-1 Yankee, které je nyní bázováno na letišti Přerov.

Naši instruktoři, lektoři a piloti

Členové našeho týmu jsou především bývalí profesionální piloti,
většinou vojenští letci s bohatými leteckými zkušenostmi.

Ing. Leoš Liška

Létá od roku 1982, původně vojenský pilot, instruktor, zalétávací a display pilot na letadlech L – 29 Delfín, L – 39 Albatros, Suchoj Su 25 K a UBK.

V Současnosti pilot instruktor ultralehkých letadel a letadel všeobecného letectví s kvalifikací CPL, IR, IRI SEP, FI MEP.

Celkový nálet 3200 letových hodin

Ing. Jan Vachek

Vojenský pilot v záloze. Létané typy  L-29, L-39, Mig-21, Su-22, test Harrieru a Gripenu.

V současnosti pilot instruktor na ultralehkých letadlech.

Celkový nálet 1850 letových hodin

Ing. Tomáš Kvítek

Létá od roku 1982. Původně vojenský pilot instruktor na typech L-29, L-39, MiG-21, Su-22. Z civilních letounů potom Z-142, C-152, C-172.

V současnosti převážně pilot instruktor na ultralehkých letadlech.

Celkový nálet 3440 letových hodin

Ing. Karel Mlčoch

Létá od roku 1982, původně vojenský pilot - letovod letky, zalétávací pilot a učitel létání. Létal na typech L – 29 Delfín, L – 39 Albatros, Mig-21UM, Mig-21F, MiG-21MF, Suchoj Su-22M4, Su-UM3k a L-410 UVP.

V současnosti pilot instruktor ultralehkých letadel.

Celkový nálet 1569 letových hodin.

Ing. Robert Kamený

Létá od roku 1983, původně vojenský pilot, na letadlech L – 29 Delfín; L – 39 Albatros; Mig – 21 U, UM, MF; SU-22 UM3K a M4.

V Současnosti pilot instruktor ultralehkých letadel a pilot letadel všeobecného letectví s kvalifikací PPL, SEP, TMG, TOW.

Celkový nálet 1200 letových hodin.

Ing. Milan Koutný

Létá od roku 1985. Počátky v aeroklubu Šumperk na L-13 Blaník, Vt–116 Orlík a Z-142, poté vojenský pilot na typech Mi-2, Mi-8, Mi-17 a Mi-171š. Instruktor za všech povětrnostních podmínek ve dne i v noci, včetně létání s NVG. Zalétávací pilot a display pilot AČR. U AČR skončil v roce 2011 jako velitel vrtulníkové letky. Jako pilot se zúčastnil misí IFOR (Bosna a Hercegovina), SFOR (Bosna a Hercegovina), KFOR (Kosovo) a ISAF (Afghánistán).

V Současnosti pilot instruktor ultralehkých letadel.

Celkový nálet 3100 letových hodin.

Ing. Jan Kánský

Létá od roku 2014.

V současnosti pilot ULL, učitel teoretické přípravy pilotů ULL, handling na letišti v Hradci Králové, výcvik dispečera AFIS.

Celkový nálet 110 letových hodin

Michal Vejběra

Létá od roku 2011. Pilot s licencí PPL na typech Cessna 152 a 172.

V současnosti pilot instruktor na ultralehkých letadlech.

Celkový nálet 350 letových hodin

Ing. Alois Morkus

Hradec Králové

Frýdlant nad Ostravicí

Ostrava - Mošnov

Přerov

DV 1 SKYLARK

Skyleader 400

Evektor Eurostar EV-97

Grumman American
AA-1 Yankee

BUDU PILOTEM! Naučíme Tě vše, co budeš potřebovat pro úspěšný let!