Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více Informací.

Ze života našeho týmu

Bezpečnost & Safety: Bota blokující nožní řízení

Bezpečnost & Safety: Bota blokující nožní řízení

Typ letadla: EV 97 EUROSTAR


Startoval jsem na EV-97 Eurostar z plochy Bylnice jako pilot na levé sedačce. Při vzletu jsem vylučoval zatáčení letadla doleva vyšlápnutím pravé nohy. Nožní řízení na Eurostaru je uděláno tak, že pravý pedál a tím i pravá noha levého pilota je velmi blízko levému pedálu pravého pilota (viz obrázek pod textem). Vyšlápnutí pravé nohy pro vylučování zatáčení jsem přehnal a letadlo mi začalo utíkat doprava. Samozřejmě jsem chtěl ihned zmenšit vyšlápnutí pravé nohy. Jenomže někdy při vyšlápnutí pravé nohy jsem nevědomky posunul pravou nohu na pedálu více doprava a zablokoval jsem levý pedál pravého nožního řízení (viz náhledový obrázek). I když jsem pak šlapal na levý pedál levého řízení vší silou, abych vrátil letadlo zpět do směru, nedařilo se mi prošlápnout blokaci, kterou jsem si nevědomky sám způsobil. Letadlo celkem rychle akcelerovalo a mířilo doprava mimo dráhu. Cítil jsem, že mám nějakým způsobem blokované řízení, ale vše se seběhlo velice rychle. Jediné, co mě v těchto momentech napadlo, tak prošlápnout řízení do opačného směru, než jsem do této doby šlapal, což bylo hodně proti srsti. Směřoval jsem mimo dráhu doprava a ještě jsem prošlapával řízení taky doprava. Ale díky prošlápnutí se moje bota blokující pravé řízení uvolnila a pak už jsem letadlo korigoval bez problémů. Je třeba před samotným vzletem prošlápnout nožní řízení do krajních poloh a dávat pozor na postavení chodidel na nožním řízení.

Podělte se o to, co jste při létání zažili a o čem si myslíte, že je dobré sdělit ostatním pilotům, aby se poučili z cizích zkušeností a nedělali stejné chyby. Využijte formulář pro anonymní hlášení leteckých událostí a sdílení zkušeností.

I díky vašemu příběhu můžeme všichni létat bezpečněji.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Related Posts