Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více Informací.

BUDU PILOTEM!

Z leteckého fanouška skutečným pilotem

Základní pilotní výcvik ULL

Chcete si splnit sen a stát se pilotem?


Toužíte se naučit něco nového, výjimečného, odreagovat se, vznést se nad problémy všedních dní? Učit se přitom systematičnosti, hodnocení situací a dalším dovednostem, které se hodí i pro normální život? Terapie létáním je tu pro Vás - BUĎTE PILOTEM .

Zasvětíme Vás do všech tajů a krás létání. Vysvětlíme Vám a prakticky předvedeme, jak se na lety  připravujeme, na co si dát pozor a jak si let bezpečně užít. Naši zkušení instruktoři, většinou bývalí profesionální piloti a vojenští letci, Vás provedou všemi krásnými zákoutími pilotního řemesla a ukáží vám svět z jiné, letecké, perspektivy. Společně s létáním se stanete součástí party lidí, kteří se, vedle profesionálního přístupu k létání, dokáží skvěle bavit a hrát si.

Základní informace o celém procesu výcviku jsou uvedeny níže, ale daleko více informací získáte při osobním setkání. Proto neváhejte a kontaktujte nás.

Výcvikem tě provedou
zkušení instruktoři

Létat můžeš
už od 15 let

Výcvik lze zvládnout
už za 2 měsíce

Staneš se součástí
skvělé letecké party

Úvodní diskuse s novým pilotem

S každým novým pilotem diskutujeme jeho očekávání. Probíráme, co jej čeká během teoretické přípravy, při praktickém výcviku a co si od získání pilotní licence slibuje. Někdo chce jen tak poletovat, někdo chce poznávat Česko, někdo chce létat do zahraničí. Poradíme , na co se soustředit, co všechno je třeba umět a naučíme Vás vše potřebné.

Zdravotní prohlídka

Úspěšné absolvování zdravotní prohlídky je první podmínkou pro zahájení praktického pilotního výcviku. Je dobré projít zdravotní prohlídkou před zahájením teorie. Každý pilot musí projít zdravotní prohlídkou u certifikovaného lékaře.

Seznam lékařů najdete zde.

Doporučujeme leteckého lékaře MUDr. Davida Melechovského, všechny informace včetně rezervačního formuláře jsou zde.

Členství v LAA a ve svazu UL

Našim pilotům doporučujeme stát se členem Letecké amatérské asociace (LAA) a Svazu ultralehkých letadel (UL), jenž je jednou ze sekcí asociace.

Člen LAA dostává časopis Pilot, kde je spousta užitečných informací a členové Svazu dostávají jednou ročně aktuální Databázi letišť a leteckou mapu ČR a SR, které potřebujeme pro naše létání. Podrobnosti na laacr.cz.

Kompletní popis průběhu výcviku je uveden v přepise LAA UL 3, ve kterém jsou detailní informace o postupu výcviku,  o obsahu jednotlivých výcvikových letů a metodika hodnocení.

Teorie

Před samotným pilotním výcvikem potřebujeme vědět něco o teorii létání. Piloti nejdříve absolvují teorii nezbytnou pro zahájení praktického výcviku a další teorii budeme vstřebávat postupně, jak budeme postupovat ve výcviku. Piloti mají přístup k našim přednáškám z letecké teorie, které jsou sdíleny na Google disku. Teorie zahrnuje předměty:

  • Aerodynamika a mechanika letu (6 hodin před zahájením praktického výcviku, 8 hodin celkem)
  • Stavba a konstrukce ULL ( 2 hodin před zahájením praktického výcviku, 8 hodin celkem)
  • Letecké předpisy, Postupy ULL ( 6 hodin před zahájením praktického výcviku, 8 hodin celkem)
  • Letecká navigace ( 2 hodin před zahájením praktického výcviku, 6 hodin celkem)
  • Letecká meteorologie ( 2 hodin před zahájením praktického výcviku, 6 hodin celkem)
  • Motory, vrtule, přístroje ( 2 hodin před zahájením praktického výcviku, 6 hodin celkem)
  • Spojovací předpis ( 1 hodin před zahájením praktického výcviku, 3 hodiny celkem)

Celkový rozsah výuky před zahájením praktického výcviku - 21 hodin
Celkový rozsah výuky - 45 hodin

Průkaz radiotelefonisty

Abychom mohli používat palubní leteckou radiostanici, potřebujeme oprávnění vydávané Českým telekomunikačním úřadem (ČTU) ve formě průkazu radiotelefonisty. Piloti ULL získají omezený průkaz radiotelefonisty (OFL) po absolvování zkoušky na ČTU. Veškeré informace k získání průkazu jsou na stránkách ČTU.

Praktický výcvik

Základní praktický výcvik se skládá z minimálně 20 letových hodin výcviku.

Uvedený počet hodin je minimální. Může se stát, že někdo bude potřebovat více letových hodin na zvládnutí pilotáže. Závisí to na šikovnosti pilota a na tom, jak pravidelně se výcviku zúčastňuje. Pokud je třeba, tak o navýšení výcvikových hodin rozhoduje instruktor a vždy s pilotem rozebere konkrétní situaci.

Závěrečné přezkoušení

Na závěr výcviku musí pilot předvést svoje schopnosti inspektorovi LAA a absolvovat závěrečné přezkoušení.  Skládá se z teoretického testu a praktické letové zkoušky. Na vše Vás důkladně připravíme.

UŽIJTE SI PILOTNÍ VÝCVIK S NÁMI

LETECKÁ ŠKOLA

Kde a na jakých strojích s námi můžeš absolvovat výcvik? Kdo jsou naši zkušení instruktoři?

ZJISTIT VÍCE →

OKA FLIGHT Team

Přidej se k nám a užívej si s námi skvělou leteckou partu!

ZJISTIT VÍCE →

SEZNAMOVACÍ LETY

Ještě jsi se pro pilotní výcvik úplně nerozhodl? Absolvuj s námi seznamovací let a budeš mít jasno.

ZJISTIT VÍCE →