OKA FLIGHT SERVICES

Logo OKA FLIGHT SERVICES s.r.o.

BUDU PILOTEM!

Staň se z leteckého fanouška skutečným pilotem

Výcvikem tě provedou zkušení instruktoři

Létat můžeš už od 15 let

Výcvik lze zvládnout už za 2 měsíce

Staneš se součástí skvělé letecké party

PRO ZAČÁTEČNÍKY

Základní informace o procesu pilotního výcviku

Než začne pilotní výcvik

Úvodní diskuse s novým pilotem

S každým novým pilotem diskutujeme jeho očekávání. Probíráme, co jej čeká během teoretické přípravy, při praktickém výcviku a co si od získání pilotního průkazu slibuje. Někdo chce jen tak poletovat, jiný chce poznávat Česko či naopak létat do zahraničí. Poradíme, na co se soustředit, co všechno je třeba umět a naučíme Vás vše potřebné.

Zdravotní prohlídka

Úspěšné absolvování zdravotní prohlídky je první podmínkou pro zahájení praktického pilotního výcviku. Je dobré projít zdravotní prohlídkou před zahájením teorie. Každý pilot musí projít zdravotní prohlídkou u certifikovaného lékaře. Seznam lékařů najdete zdeDoporučujeme leteckého lékaře MUDr. Davida Melechovského. Na jeho webu www.leteckylekar.cz najdete všechny informace včetně rezervačního formuláře.

Členství v LAA a ve svazu UL

Našim pilotům doporučujeme stát se členem Letecké amatérské asociace (LAA) a Svazu ultralehkých letadel (UL), jenž je jednou ze sekcí asociace. Člen LAA dostává časopis Pilot, kde je spousta užitečných informací a členové Svazu dostávají jednou ročně aktuální Databázi letišť a leteckou mapu ČR a SR, které potřebujeme pro naše létání. Podrobnosti na laacr.cz.

Průběh výcviku na ultralehkých a sportovních letadlech

Kompletní popis průběhu výcviku je uveden v přepise LAA UL 3, ve kterém jsou detailní informace o postupu výcviku,  o obsahu jednotlivých výcvikových letů a metodika hodnocení.

Teorie

Před samotným pilotním výcvikem je potřeba vědět něco o teorii létání. Budoucí piloti nejdříve absolvují teorii nezbytnou pro zahájení praktického výcviku. Další teorii společně vstřebáme postupně, jak budeme postupovat ve výcviku. Všichni budoucí i stávající piloti mají přístup k našim přednáškám z letecké teorie, které jsou sdíleny na Google disku. Teorie zahrnuje předměty:

  • Aerodynamika a mechanika letu (6 hodin před zahájením praktického výcviku, 8 hodin celkem)
  • Stavba a konstrukce ULL ( 2 hodin před zahájením praktického výcviku, 8 hodin celkem)
  • Letecké předpisy, Postupy ULL ( 6 hodin před zahájením praktického výcviku, 8 hodin celkem)
  • Letecká navigace ( 2 hodin před zahájením praktického výcviku, 6 hodin celkem)
  • Letecká meteorologie ( 2 hodin před zahájením praktického výcviku, 6 hodin celkem)
  • Motory, vrtule, přístroje ( 2 hodin před zahájením praktického výcviku, 6 hodin celkem)
  • Spojovací předpis ( 1 hodin před zahájením praktického výcviku, 3 hodiny celkem)

Celkový rozsah výuky před zahájením praktického výcviku – 21 hodin
Celkový rozsah výuky – 45 hodin

Průkaz radiotelefonisty

Abychom mohli používat palubní leteckou radiostanici, potřebujeme oprávnění vydávané Českým telekomunikačním úřadem (ČTU) ve formě průkazu radiotelefonisty. Piloti ULL získají omezený průkaz radiotelefonisty (OFL) po absolvování zkoušky na ČTU. Veškeré informace k získání průkazu jsou na stránkách ČTU.

Praktický výcvik

Základní praktický výcvik se skládá z minimálně 20 letových hodin výcvikuUvedený počet hodin je minimální. Může se stát, že někdo bude potřebovat více letových hodin na zvládnutí pilotáže. Závisí to na šikovnosti pilota a na tom, jak pravidelně se výcviku zúčastňuje. Pokud je třeba, tak o navýšení výcvikových hodin rozhoduje instruktor a vždy s pilotem rozebere konkrétní situaci.

Závěrečné přezkoušení

Na závěr výcviku musí pilot předvést svoje schopnosti inspektorovi LAA a absolvovat závěrečné přezkoušení.  Skládá se z teoretického testu a praktické letové zkoušky. Na vše Vás důkladně připravíme.

Přejít nahoru