Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více Informací.

Letecká škola

Co nabízíme    I    Kde létáme    I    Naše letadla    I    Instruktoři    I    Metodická rada

Máme tým zkušených pilotů


Náš základ tvoří zkušení vojenští a civilní piloti, kteří chtějí předávat zkušenosti dalším leteckým nadšencům

Prosazujeme zodpovědný přístup k létání


Létáme s využitím armádních leteckých výcvikových a organizačních principů. Považujeme je za nejlepší přístupy k létání, jsou totiž prověřené roky praxe a životy mnoha našich kolegů

Jsme skvělá letecká parta


Jsme lidé, kteří rádi létají a užívají si spolu výbornou leteckou partu

Poznej náš OKA FLIGHT Team →

ZÁJEMCŮM O LÉTÁNÍ NABÍZÍME

Seznamovací lety

ZJISTIT VÍCE →

Základní pilotní výcvik ULL

ZJISTIT VÍCE →

Pokračovací pilotní výcvik ULL

ZJISTIT VÍCE →

Licence soukromého pilota PPL

ZJISTIT VÍCE →

KDE A NA ČEM LÉTÁME

HRADEC KRÁLOVÉ

HRADEC KRÁLOVÉ

Bristell ELSA, DV-1 Skylark

PŘEROV

PŘEROV

Bristell ELSA, Bristell ELSA

BESKYDY

BESKYDY

EV-97 Eurostar SLW

SKUTEČ

SKUTEČ

Zephyr

NAŠE LETADLA

Bristell ELSA

DV-1 Skylark

EV-97 Eurostar SLW

Zephyr

NAŠI INSTRUKTOŘI

Členové našeho týmu jsou především bývalí profesionální piloti,
většinou vojenští letci s bohatými leteckými zkušenostmi.

INSTRUKTOŘI

Členové našeho týmu jsou především bývalí profesionální piloti,
většinou vojenští letci s bohatými leteckými zkušenostmi.

Ing. Leoš Liška

Ing. Leoš Liška

Celkový nálet 3200 hodin

Létá od roku 1982, původně vojenský pilot, instruktor, zalétávací a display pilot na letadlech L – 29 Delfín, L – 39 Albatros, Suchoj Su 25 K a UBK.

V Současnosti pilot instruktor ultralehkých letadel a letadel všeobecného letectví s kvalifikací CPL, IR, IRI SEP, FI MEP.

ČLÁNKY →
Ing. Jan Vachek

Ing. Jan Vachek

Celkový nálet 1850 hodin

Vojenský pilot v záloze. Létané typy  L-29, L-39, Mig-21, Su-22, test Harrieru a Gripenu.

V současnosti pilot instruktor na ultralehkých letadlech.

Ing. Tomáš Kvítek

Ing. Tomáš Kvítek

Celkový nálet 3440 hodin

Létá od roku 1982. Původně vojenský pilot instruktor na typech L-29, L-39, MiG-21, Su-22. Z civilních letounů potom Z-142, C-152, C-172.

V současnosti převážně pilot instruktor na ultralehkých letadlech.

Ing. Karel Mlčoch

Ing. Karel Mlčoch

Celkový nálet 1569 hodin

Létá od roku 1982, původně vojenský pilot - letovod letky, zalétávací pilot a učitel létání. Létal na typech L – 29 Delfín, L – 39 Albatros, Mig-21UM, Mig-21F, MiG-21MF, Suchoj Su-22M4, Su-UM3k a L-410 UVP.

V současnosti pilot instruktor ultralehkých letadel.

Ing. Robert Kamený

Ing. Robert Kamený

Celkový nálet 1200 hodin

Létá od roku 1983, původně vojenský pilot, na letadlech L – 29 Delfín; L – 39 Albatros; Mig – 21 U, UM, MF; SU-22 UM3K a M4.

V Současnosti pilot instruktor ultralehkých letadel a pilot letadel všeobecného letectví s kvalifikací PPL, SEP, TMG, TOW.

ČLÁNKY →
Ing. Milan Koutný

Ing. Milan Koutný

Celkový nálet 3100 hodin

Létá od roku 1985. Počátky v aeroklubu Šumperk na L-13 Blaník, Vt–116 Orlík a Z-142, poté vojenský pilot na typech Mi-2, Mi-8, Mi-17 a Mi-171š. Instruktor za všech povětrnostních podmínek ve dne i v noci, včetně létání s NVG. Zalétávací pilot a display pilot AČR. U AČR skončil v roce 2011 jako velitel vrtulníkové letky. Jako pilot se zúčastnil misí IFOR (Bosna a Hercegovina), SFOR (Bosna a Hercegovina), KFOR (Kosovo) a ISAF (Afghánistán).

V současnosti pilot instruktor ultralehkých letadel.

ČLÁNKY 
Jiří Pešava

Jiří Pešava

Celkový nálet 2300 hodin

Létané typy: L 29, Mig21 (instruktor, zalétávací pilot), v aeroklubu Z 126, Z 226, Z 42, Z 142, Z 43, C 152, C 172, L 60, L 13 Vivat., CPL s kvalifikací PAR, TOW. Na ULL instruktor.

Milan Formánek

Milan Formánek

Celkový nálet 1500 hodin

Létá od roku 1969, působil v civilním a armádním letectví na kluzácích a na letounech Z-37, L-29, L-410, Z–142, L-200, IL-14, MIG-21, SU-22 a na vrtulnících  Mi-24, Mi-17, W-3A Sokol.

V současnosti létá jako instruktor UL letadel a  pilot UL virníků s celkovým náletem: 1.500 hodin / 2.800 letů / 350 hodin jako instruktor.

ČLÁNKY →
Ing. Jan Kánský

Ing. Jan Kánský

Celkový nálet 110 hodin

Létá od roku 2014.

V současnosti pilot ULL, učitel teoretické přípravy pilotů ULL, handling na letišti v Hradci Králové, výcvik dispečera AFIS.

Michal Vejběra

Michal Vejběra

Celkový nálet 350 hodin

Létá od roku 2011. Pilot s licencí PPL na typech Cessna 152 a 172.

V současnosti pilot instruktor na ultralehkých letadlech.

Ing. Alois Morkus

Ing. Alois Morkus

Celkový nálet 2800 hodin

Leteckou kariéru začal  jako vojenský pilot po absolvování Vysoké Vojenské letecké školy v roce 1980.

Létal L-29 Delfin, L-39 Albatros, Mig-21UM, F, MF., Su-22M4, L-59.U armády působil jako instruktor,inspektor a zalétávací pilot. Po ukončení aktivní vojenské služby létá na GA Z-43, 42, Z-143, Z-242, Cesna-152/172 a L200 Morava.

Držitel licence CPL, FI, SEP ,MEP, CRI. V letecké škole ATO funkce CFI.

Ing. Jan Dúbravčík

Ing. Jan Dúbravčík

Celkový nálet 1700 hodin

Létá od roku 1977. Původně vojenský pilot, instruktor na typech L-29, L-39, Su-22, Su-25.

V současnosti pilot letadel všeobecného letectví s kvalifikací PPL a pilot instruktor ULL.

Martin Švarc

Martin Švarc

Celkový nálet 1200 hodin

Létá od roku 2005, kdy zahájil plachtařský výcvik v Hanáckém aeroklubu Olomouc. Od roku 2009 tam působí jako instruktor.

Celkový nálet cca 1200 hodin a 3000 startů.

METODICKÁ RADA

Poradní orgán složený z nejzkušenějších letců. Skládá se ze stálých členů, to je vedení a team leadeři, a z nestálých členů, což jsou další pozvaní letci. Schází se v pravidelných intervalech nebo mimořádně když je to potřebné.

Zabývá se:

  • posuzováním metodik létání
  • projednáváním obsahu všech metodických shromáždění
  • projednáváním opatření k přípravě instruktorů
  • projednáváním otázek spojených s přeškolováním na novou leteckou techniku
  • posuzováním dosažené úrovně bezpečnosti letů a podíl vedoucích zaměstnanců na bezpečnosti letů
  • projednáváním opatření ke zkvalitňování organizace a uskutečňování leteckého výcviku
  • posuzováním stavu učební a výcvikové základny
  • posuzováním profesionální kvality letců
  • posuzováním a předkládáním návrhů na nutné změny a úpravy v leteckých předpisech a jiných dokumentech
  • zobecňováním charakteristických chyb letců při leteckém výcviku
  • vyhodnocováním plnění závěrů předchozích metodických rad.